tirsdag 24. august 2010

Stationery-box

For en tid tilbake fant jeg en tutorial på nettet, på en kul
stationery-box, og måtte bare prøve meg på den.
Har du lyst å gjøre et forsøk, finner du oppskriften her

Selve boksen er laget av Bazzill, og kledd med ark fra
BoBunny og Kaiser Craft. Og så har jeg brukt et gammelt
clearstamp fra Fancy Pants.
På toppen er det et håndtak fra 7Gypsies.


Inni er det "lommer" med plass til kort i ulike størrelser,
en notatblokk, og plass til en penn.
Nå klarte jeg på død og liv ikke å finne en penn som var kort
nok til å få plass i boksen, så jeg endte opp med å skrive en
lapp til mottaker av boksen istedet, rulle den sammen og putte
den i "penneholderen" (som er laget av to biter papir og 4 brads)
Notatblokken har jeg laget selv med Bind-it-All'en.
Har festet et strikk gjennom panelet, slik at den holder seg på plass.



Har laget et utvalg av enkle kort, som jeg har fylt boksen med.
Valgte å lage kortene i samme duse stil som selve boksen.



Sånn ser baksiden ut:




4"x 6"-kort. Både stående og liggende:



4" x 4"-kort. Passer til f.eks. blomstergaver.



Og tag'er. Perfekt til å putte på en vinflaske, når man skal bort.

Hele boksen gav jeg til min søster i forsinket bursdagsgave.
Jeg sa også at det kunne hende det ble fylt opp med flere kort,
når hun hadde brukt dem opp ;o)
Siden boksen er ganske liten, har jeg valgt å ha minimalt med
pynt på kortene, sånn at jeg fikk plass til flest mulig kort.
Har valgt papirer som er vakre i seg selv.
På tag'ene har jeg stemplet, og pyntet med blomster og sommerfugler.

Boksen var kjempegøy å lage. Skal ikke se bort fra at det blir flere sånne.
Takk for titten.
Klem,
Lise

7 kommentarer:

Wenche sa...

Det mest supernydelige jeg har sett på lenge. Stirrer på detaljer, - men I`ll be back

Kristin sa...

Wow! Så LEKKERT!
Frister nesten ikke å prøve på noe slikt en gang, for jeg hadde ikke klart å komme i nærheten av noe så lekkert en gang... ;)

Ellen sa...

Denne var jo bare helt genial:-)
Og du har jo laget en fantastisk flott utgave, som jeg har sittet og beundret lenge:-)

isabell sa...

Kult og genialt :)
Du e nu berre så flink atte:)

Linn sa...

Herregud jente for en oppfinnsom sjel du er og for en sinnsyk jobb dette må ha vært. Bøyer meg dypt og respektfullt i støvet, wooow Lise du er bare ja... bare helt utrolig♥

Wenche sa...

Tusen takk for inspirasjonen. Denne var jo kjempemoro å lage!! Ha ei fin helg

Marianne/skorpionen sa...

wow for en fantastisk nydelig boks med tilhørende kort!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...