onsdag 25. juni 2008

Ferie Journal

Jeg ble så inspirert etter å ha lest siste Ett Trykk, at jeg måtte prøve meg på en FerieJournal.
Alt jeg har brukt her er å få kjøpt hos TreL.
Dette trenger du for å lage selve Journalen:


1. Bind-it-all
2. Ark til å kle covrene med. Her har jeg brukt ark fra Teresa Collins' "Travelogue"
3. Chipboard til cover
4. Konvolutter til å samle biletter, brosjyrer o.l.
5. Bookbelt til å holde boken sammen med. Hvem vet hvor tykk den blir etterhvert.
6. Ark til innsiden. Har brukt litt tykt tegnepapir.
7. Diecuts fra samme serie som cover-arkene. Disse er for å få variasjon i boka, og for å pynte opp.

Dette er greit å ha for å fylle boken med ferieminner:


1. Tags eller annen pynt (for de som ikke er så god på å tegne) Klippes opp før man drar, og kan oppbevares i en av konvoluttene.
2. Stempel. Også greit til pynt hvis man er dårlig å tegne.
3. Stempelpute
4. Reise-vannpensel
5. Skrivesaker (jeg har valgt å ta med et utvalg LePlum-tusjer, da disse kan skrives med og males med (der av vannpenselen) Også noen vanlige sorte penner.
6. Lim etter ønske
7. Saks

Resultatet:

Alt er bundet sammen med Bind-it-all'en. (For en kjekk maskin) Har valgt å la det være et mellomrom mellom wirene, slik at bokbeltet ligger ordentlig.Har også valgt å bruke den største Wiren, siden man aldri vet hvor tykk boken blir etterhvert.

Diecutsene er montert innimellom de vanlige sidene.
Så gjenstår det å se om jeg klarer å følge opp. Blir spennende, siden Journaling ikke er min sterkeste side. Men jeg kan se på det som trening.

I morgen setter vi snuten sørover, med to unger i baksetet. Det blir spennende!

9 kommentarer:

{ Kristina } sa...

Utrolig stilig bok, Lise. Så kult når du har brukt diecuts som sider i tillegg. :)

Linda sa...

denne var veldig flott

lillesmor sa...

kjempestilig bok, og jeg må bare innrømme at jeg løp til Linda og kjøpte ark og diecuts.
Hadde tenkt å lage meg en slik feriejournal, og din var jo perfekt. håper det er greit om det er en veldig lik utgave til i Bodø ;-)

Lise sa...

Bare hyggelig det, lillesmor.
Gøy å kan være til inspirasjon :)

Stine sa...

Så stilig dette var Lise, god idè!!
God ferietur! :)

Vibeke sa...

Flott bok!!! Fikk lyst på slik til å lage bøker med jeg også...:)

Anne Bente sa...

åhhhh, utrolig flot, dsikke et arbjde :)

Aquarell sa...

Så utrolig flott ferie journal!
Og så smart med de små journalingarkene innimellom.:D

banglamarie sa...

Så kjekt å lese du ble inspirert av artikkelen min i Ett Trykk :)

Flott feriejournal!! God ferie :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...